VOLVER

...avagy a nők szerint a család!

 

Be kell vallanom: nem vagyok Pedro Almodóvar-rajongó, de lassan már tényleg csak egy hajszál választ el tőle. Eddig mindössze két filmjét láttam teljes egészben, de mindkettő után a fotelba olvadtam a gyönyörűségtő. Elsőként a Beszélj hozzá!-t láttam, ami úgy tökéletes, ahogy van - még a szinkron is (Kőszegi Ákos, Kerekes József, Erdős Borcsa és Schell Judit), most pedig a Volver kapcsán győződhettem meg arról, hogy Almodóvar nem tud hibázni.
Egy abszolút női történetről van szó, amiből olyan nagyon kevés film készült eddig. Azt hiszem, ez még mind a mai napig várat is magára, egy istenigazából női film, nőktől, nőkről, nőknek, de az tény, hogy a filmvilágban Perdo Almodóvár áll a legközelebb a női lélek rejtelmeihez - annak ellenére, hogy szép számmal vannak női rendezők is!
A Volver egy családtörténet. A spanyol 'visszatérni' szó sok mindent lefed a történetben és azon kívül is. Számomra Carmen Maura által alakított karakter, az anya visszatérése lányaihoz, a családjához, történeten kívül, pedig - ugyebár . Pedro Almodóvar visszatérése a nőhöz, mármint csak filmen :-), a Rossz nevelés után.
És még valami: sohasem gondoltam volna, hogy egyszer ilyet írok majd le, de Pénelope Cruz tényleg jó színésznő, úgy látszik, "mindössze" ennyire van szüksége a bizonyításhoz: Almodóvarra!

Számokba öntve? 101%, mi más?!

Write a comment

Comments: 0