PIAF

A kölyök.

 

Ismét köszönet a VOX mozimagazinnak a premier előtti vetítésért.

 

Hiánypótló alkotás. Nem is véletlen, hogy Franciaországban bombasiker, még így is, hogy közel sem tökéletes filmről van szó. Időkezelése szempontjából kimondottan zavaros. Valahol két szék közül a pad alá esett Olivier Dahan. se nem egy rendes lineáris történet, se nem "életképek Edith Piaf életéből", így szerkezetileg igencsak széteső filmet rendezett. Talán szét is esne, ha főszereplője nem tartaná azt egybe. Őt szeretném nagyon megdicsérni. Marion Cotillard alakítása abszolúte hibátlan. Őt gyakorlatilag nem is látni a vásznon, végig Edith Piafot látjuk. Tényleg. Döbbenetes mennyiségű smink alatt.

Alakításával kisujjból padlóra küldi az utóbbi évek zenész biopics filmjei főszereplőinek garmadát, legfőképpen az Oscar-díjasokat (hadd ne kelljen ujjal mutogatnom). A film legfőbb mozgatórugója és éltető elemévéé válik, persze csakis Piaf halhatatlan hangja és dalai után.
Azonban még mindezen szerkezeti zavarosságok ellenére is érdemes beülni rá, mert hatalmas élmény. Amit a Szabadság, szerelem százvalahány perc alatt sem tudott elérni, nevezetesen, hogy elsírjam magam a moziban, azt a Piaf fél perc alatt eléri. És még vagy három-négyszer kaptam magam azon, hogy folyik a könnyem. Csodálatos, felemelő film, francia sztárparádéval, élen a világ legismertebb francia színészével, Gérard Depardieu-vel, Louis Leplée szerepében.
Aki szereti Edith Piaf dalait, semmiképp se hagyja ki!

Szerintem 80%, ebből pedig egytől-egyik mind Marion Cotillardé...

Write a comment

Comments: 0