ELHAGYOTT SZOBA

Egy kis borzongás.

 

Nem vagyok egy nagy horror-rajongó, pláne moziban nem, azonban Antal Nimród legújabb filmjét mindenképpen kihagyhatatlannak éreztem. Talán tényleg jó a film, vagy csak én tettem alacsonyra a lécet, de nekem nagyon tetszett a film. Vagy leginkább talán azért, mert a hitchkocki módszert ügyesen alkalmazva nem a vér fröcsögésre, hanem a pszichés ijesztgetésre kerül a hangsúly. Még ennél is sokkal jobb húzás, hogy a rémisztgető hegedűszólamok helyett valami sokkal ijesztőbb (és – hát legyünk őszinték – hihetőbb) hanghatást találtak a félelemkeltére: a dübörgést. Bár tény, engem nem nehéz megijeszteni…

A színészek, főképp főszereplőink Kate Beckinsale és Luke Wilson abszolút jól teljesítenek, több szereplő nem is nagyon akad, rajtuk meg a gyilkoson és segítőtársain és a rendőrön kívül. Kapcsolatuk állapota illetve változása a történet (igen, itt ilyen s van) szerves részét képezi, mindent megtudunk, amit tudnunk kell róluk, az elhidegülés miértjeiről. Aki meg még ennél is többre kíváncsi, azt kell mondjam, az már nem sokban különbözik a perverz hajlamú, kukkoló (vagy minek is nevezzem) sorozatgyilkosnál. Nagy örömömre semmi idióta csavar meg „húdenagyoneredetiekvagyunkmimostezzel” típusú csavart nem tartalmaz a film, mint ami mostanában egy Halle Berry filmből sem maradhat ki, és pont ez a az, aminek elhagyásával többször is nézhetővé válik egy film.

Aztán ott vannak még a jó öreg klisék, hogy a gonosz nagyon megérdemelten, lehetőleg nagyon csúnyán meghal, és persze egy jófiút is sokáig halottnak kell hinnünk. Nos, filmünk ezeket is dicséretes módon nagyon ügyesen kezeli. Soha nem izgultam még ennyire azért, hogy a halottak hitt szereplő nyissa ki a szemét, mint most, Luke Wilson esetében. Végül pedig a befejezésről, amit szintén egy nagyon ügyes megoldásnak tartok, hogy a sokszor idegesítően „nyálasan” ábrázolt megmenekülés jelenettől megkímélnek minket és egyszerűen.


Jó kis film, érdemes megnézni, annak is, aki nem rajong a műfajért. Aki meg szereti, annak kötelező! :-)

Szerintem: 85%

Write a comment

Comments: 0