IGEN, AKAROM?

... avagy kölcsönkérem a kezed!

 

Általában nem vagyok finnyás a filmek magyar címei kapcsán, de azért az égbekiáltó baromságok, meg a szerintem értelmetlen címek nagyon tudnak zavarni. A Prête-moi ta main magyarítása az utóbbi kategóriát gazdagítja. Lehet, hogy csak én vagyok szellemileg erősen korlátolt, de én nem értem mit akartak ezzel a T. fordítók. Nekem nagyon tetszik az eredeti francia cím szellemessége, és ha nem is szó szerint, de valahogy ezt, a különös lánykérést kellett volna átültetni magyarra.
Amúgy ezen az apróságon túl, melyhez a filmnek semmi köze, eme francia vígjáték még a szokásosnál is sokkal jobb lett. Nem hiába, Alain Chabat nagyon tudja miben szerepeljen. Tehetségének első számú bizonyítéka így is az Astérix és Obelix: Kleopátra küldetés (és a zseniális rendezői változat), de színészként is kiváló, ahogy azt is már oly sokszor bemutatta, többek közt Michel Gondry, Az álom tudománya című filmjében, melyben e film másik főszereplője, Charlotte Gainsbourg is főszerepet játszott.
A film története szerint Luis Costa 43 éves, munkájában sikeres orr, azaz parfümkészítő a családi nyomás hatására nősülni kénytelen. Ezért felbérli legjobb barátja húgát, hogy az első terv szerint hagyja faképnél az oltárnál. Mivel ez rosszul sül el, a második terv szerint Emmának visszataszító viselkedésével meg kell utáltatnia magát a családdal. Ez nagyon jól sikerül, csakhogy eközben, ahogy az lenni szokott, Emma és Luis egymásba szeret...
A sztori még eme kiszámíthatósága ellenére is végig szórakozató tud maradni, egy percre sem válik unamassá. Köszönhetően a nagysszerű színészi összjátéknak, ritkán látni filmen ilyen összeillő párosokat , a "chemistry" tökéletesen működik...

Bűbájos és roppant szórakoztató francia vígjáték. Érdemes megnézni!

Szerintem: 95%

Write a comment

Comments: 0